ایتلاف ، دو کانتینر اسلحه به طالبان فرستاده است
نجیب الله امیری نجیب الله امیری

کمیسیون امنیت داخلی ولسی جرگه:

ایتلاف ، دو کانتینر اسلحه به طالبان فرستاده است

 

آژانس خبری روز

– کابل 25 حمل

کمیسیون امنیت داخلی ولسی جرگه می گوید که قوت های خارجی در کشور، دو هلی کوپتر اسلحه و مهمات را به یکی از فرماندهان مشهور گروه طالبان در ولایت زابل انتقال داده اند.

 امرالله صالح رییس عمومی ریاست امنیت ملی کشور که به این کمیسیون فراخوانده شده بود، این ادعا را رد کرده می گوید که این محموله کوچک مواد غذایی و اسلحه ، سهوا به دست طالبان رسیده است.

آقای صالح می گوید که قوت های خارجی در حالی که قرار بود این صندوق کوچک مواد غذایی را که در آن چند میل اسلحه نیز وجود داشت ، از ولایت کندهار به یکی از پوسته های دور افتاده پولیس در ولایت غزنی انتقال دهد، در اثر اشتباه در کوردینات ، آن را در یکی از ولسوالی های ولایت زابل پرتاب کرده که بعدا طالبان آن را برده اند.

اما زلمی مجددی رییس کمیسیون امنیت داخلی ولسی جرگه می گوید که این دو کانتینر اسلحه ، اشتباه نه ؛ بلکه آگاهانه به قوماندان محمد علم از فرماندهان گروه طالبان انتقال داده شده است، زیرا قرار اطلاعات آنها ، افراد طالبان قبل از رسیدن طیاره ها در محل ، آماد گی داشته اند.

به اساس اظهارات آقای مجددی ، این اسلحه و مهمات ، ششم و هشتم حمل توسط دو هلی کوپتر قزاقستانی یک شرکت خصوصی توسط قوای ایتلاف از ولایت کندهار به زابل انتقال داده شده است.

حمید الله توخی نماینده مردم زابل در ولسی جرگه نیز می گوید که این عمل قوای خارجی ، آگاهانه بوده ، نه اشتباهی زیرا محل خانه این قوماندان ، توسط آنها تشخیص شده و در 20 متری منزل وی ، این محموله های سلاح و مهمات فرود آمده است.

آقای توخی می گوید که قرار اطلاعات آنها ، این فرمانده طالبان قبلا از موضوع آگاه بوده و زمانی که در منزلش حضور داشته است، کانتینر های اسلحه فرود آمده است.

اما امرالله صالح رییس عمومی  امنیت ملی می گوید که معلومات کمیسیون امنیت داخلی ولسی جرگه به اساس شایعات بوده ، ولی معلومات آنها دقیق از ساحه می باشد.

همچنان امروز ، جنرال کارلوس برانکو سخنگوی آیساف نیز ضمن تایید این خبر گفت که این کانتینرها ی اسلحه ، سهوا به دست طالبان رسیده و در آینده ، این اشتباه تکرار نخواهد شد.

 

این درحالی می باشد که تعدادی از نمایند گان شورای ملی می گویند که برخی از کشور های خارجی ، نظر به اهداف و پالیسی های شان گاهگاهی ، مخالفان دولت افغانستان را حمایت می کنند.

 

 

 

 


April 13th, 2008


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها